Lipoliz, bölgesel fazlalıkların doğal yollarla atımını sağlayan, soyadan elde edilen PPC (fosfaditilkolin) maddesinin lipoliz iğnesi marifetiyle deri altına enjekte edilmesine dayanan etkin bir tedavi yöntemidir.

Liposuction ameliyatlarına göre cerrahi olmaması, maliyetinin az olması, yan etkisinin bulunmaması, gündelik yaşama dönme süresinin kısalığı gibi nedenler lipoliz uygulamalarını daha cazip kılmaktadır.
Lipoliz Hangi Tedavilerde Kullanılıyor?

– Bölgesel yağlanma olan tüm bölgelerde (karın, basen, bacak, kol, boyun)
– Göz altı yağ torbalarını gidermede
– Selülitleri gidermede
– Jinekomasti (göğüs büyüme rahatsızlığı) tedavisinde
Lipoliz Uygulaması ve Etkileri

Lipoliz uygulamasında, bölgesel yağlanmanın görüldüğü alana 10 – 13 cm.’lik, çok ince iğnelerle PPC maddesi enjekte edilmektedir. Bu madde yağ hücrelerinin geçirgenliğini artırarak parçalanmasını ve karaciğer tarafından yok edilmesini sağlıyor. Sonrasında vücudun doğal lenfatik sistemiyle dışarı atılıyor. Vücut, yağları doğal bir şekilde dışarı attığı için de liposuction operasyonları sonrası oluşan sarkma gibi etkileri bulunmuyor.

Lipoliz uygulamasının etkileri tedaviden hemen sonra başlamaktadır. 2. seans sonunda yani tedaviden yaklaşık 1 – 2 ay sonra gözle görülür bir incelme sağlamaktadır.
Lipoliz Her Kişiye Uygulanır mı?

– Kalp yetmezliği bulunan kişilerde,
– Diyabet hastalarında,
– Karaciğer ve böbrek rahatsızlığı bulunan kişilerde,
– Hamilelik / emzirme döneminde,
– Antikuagülan tedavisi gören hastalarda lipoliz uygulaması yapılmamaktadır.

Ayrıca obez kişilere uygulanan bir tedavi şekli olmayıp sadece bölgesel yağlanma tedavilerinde uygulanmaktadır.
Seans Süresi ve Seans Sayısı

Seans süresi tedavi edilecek bölgenin büyüklüğüne göre ortalama 15 – 45 dk. arasındadır. Seans sayısı hastanın beklentilerine göre belirlenir. Ortalama 2 – 4 hafta aralıklarla 2 – 6 seans sonunda tatmin edici sonuçlar alınmaktadır.
Uygulama Sonrası Uyarılar

– Yağların karaciğer yoluyla parçalanması nedeniyle, tedavi ve iyileşme sürecinde alkol alınmamalıdır.
– Lipoliz tedavisi süresince güneş banyosu ve solaryumdan kaçınılmalıdır. Tedavi sonunda ciltteki hassasiyet ve morluklar iyileştikten sonra hastanın güneşlenmesinde bir sakınca yoktur.

Lipoliz işlemi ağrılı / acılı bir işlem midir?

Tedavi ağrısız ve acısızdır yada tolere edilebilecek düzeydedir. Tedaviden birkaç gün sonra uygulama bölgesinde hafif şiddette ağrı hissedilebilir.
Lipoliz uygulamasının yan etkisi var mıdır?

Uzun süreden beri kolesterol tedavisinde kullanılan FDA onaylı PPC maddesinin her hangi bir yan etkisi bulunmamaktadır.
Tedavi kalıcı mıdır? Tekrar aynı problemi yaşar mıyım?

Uygulama yağ hücrelerini yok ederken bölgeden kalan diğer yağ hücreleri ise genişlemektedir. Bu yüzden diyet ve egzersizler yağ yıkımının idamesi için önemlidir.
Danışma ve testler ücretli midir?

Hayır, dilediğiniz zaman randevu alarak uzmanlarımıza danışabilir, görüş ve ortalama fiyat bilgisi alabilirsiniz. Bizlere e-posta, telefon veya bizzat kliniklerimize gelmek suretiyle ulaşabilir, aklınıza takılan konularda bilgi alabilirsiniz