Besder, Bursa Estetik Sektörü Çalışanları Derneği, Besder.Org, Bursa Estetik Sektörü Derneği, Bursa Estetik Çalışanları, BESDER, BESTER

Kadınlarda Lazer Epilasyon

Kadınların estetik görünüm kaygısı ve aşırı kıllanma problemleri, Türkiye’de ve dünyada uzun zamandan beri kadınları çözüm arayışlarına itmekte, cımbız, ağda, tüy dökücü krem, epilasyon aletleri derken bu talepler doğrultusunda tıp ve elektronik teknolojisinin harmanlanmasıyla ortaya çıkan lazer epilasyon, başlı başına bir sektör haline gelmiştir.
Kadınlarda en sık uygulama yapılan bölgeler:
– Kaş arası lazer epilasyon
– Kaş üstü lazer epilasyon
– Favori lazer epilasyon
– Dudak üstü lazer epilasyon
– Çene lazer epilasyon
– Boyun lazer epilasyon
– Yüz lazer epilasyon
– Koltuk altı lazer epilasyon
– Kol lazer epilasyon
– Bacak lazer epilasyon
– Göğüs lazer epilasyon
– Göğüs ucu / arası lazer epilasyon
– Bikini bölgesi lazer epilasyon
– Genital bölge lazer epilasyon
şelindedir.

Erkeklerde Lazer Epilasyon

Kadınlara göre daha az rağbet görmesine rağmen son dönemlerde erkeklerinde görünümlerine daha fazla önem verdiği, aşırı kıllanmanın önüne geçme çabalarının arttığı gözlemlenmektedir.
– Sakal üstü lazer epilasyon
– Kaş arası lazer epilasyon
– Kulak lazer epilasyon
– Ense lazer epilasyon
– Boyun lazer epilasyon
– Omuzlar lazer epilasyon
– Göğüs lazer epilasyon
– Sırt lazer epilasyon
– Kol lazer epilasyon
– Bacak lazer epilasyon
en sık uygulama yaptırılan bölgelerdir.
Özellikle belirtmek gerekir ki kıl yapısından dolayı erkeklerde lazer epilasyon uygulamaları kadınlara nazaran daha da başarılıdır.

İstenmeyen tüylerden kalıcı olarak kurtulmanın en hızlı ve en güvenilir yöntemidir. Soğutma sistemli lazer teknikleri ile lazer ısısı cilde zarar vermeden doğrudan kıl kökünü yok eden ısıya dönüşür. Dünyada 20 yılı aşkın süredir lazer epilasyon sistemleri uygulanmakta ve teknolojiler hızla gelişmekte ve daha konforlu daha etkili hale gelmektedir.

Nasıl etki eder?
Kıl ve kıla rengini veren melanin pigmenti ile ışık etkileşir. Kıl kökünde ısı enerjisine dönüşen lazer ışını kıl kökünü tahrip eder. Kalıcı epilasyon için lazer ışınının cildin derinliklerine inerek kıl köküne ulaşıp ısı enerjisine dönüşmesi ve köke hasar vermesi gerekir. Kıl rengi ne kadar koyu cilt ne kadar açık renkli ise o kadar iyi ve kısa zamanda sonuç alınır.

Neden çok seans gerekir?
Vücuttaki kıllar büyümeleri esnasında değişik evrelerdedir. Lazer sadece anagen faz denen evrede etkilidir. Her seansda bu evredeki kıllar yakalanmaya çalışılır. Her tedaviden sonra kılların rengi açılır incelir. Ortalama % 20-40 oranında azalır.Bölgeye ve cilt tipine göre ortalama 4-8 seans gereklidir.

Seans aralıkları ve seans süresi ne kadardır?
Seans sıklığı yüz bölgesinde 1-1.5 ay, diğer vücut bölgelerinde 2-2.5 aydır. Tedavi ilerledikçe seans aralıkları uzar. Seans süresi kullanılan cihazın hızına, kullanıcının bilgi ve tecrübesine, çalışılan bölgenin genişliğine göre değişir.

Ağrılı mıdır?
Dermaclinic’de soğutma sistemli ağrısız lazer sistemleri kullanılmaktadır.

Yan etkisi var mıdır?
Uygun lazer seçimi, uygun doz ve uzman ellerde bilinen yan etkisi yoktur.

Tedavi başarısını neler etkiler?
Lazer epilasyon konusunda özellikleri ve tercih nedenleri farklı lazer sistemleri vardır. Önemli olan kişinin ten rengi ve kıl rengine uygun lazerin seçilerek doğru şekilde kullanılmasıdır. Yaş, hormonal durum, genetik faktörler, ilaç kullanımı, metabolik faktörler önemlidir. Bu nedenle işlem öncesi kapsamlı dermatolojik muayene ve değerlendirme önemlidir. Hormonal problem varsa gerekli tetkikler yapılmalı, gerekirse ilaç tedavisi sonrası ya da ilaçla kombine lazer tedavisi yapılmalıdır. Bazen kıllanma ciddi bir hormonal problemin belirtisi olabilir. Lazer uygulamanın tıbbi bir işlem olduğu unutulmamalıdır.

Hangi bölgelere uygulanır?
Gözleri direkt ışıktan korumak şartı ile tüm vücu bölgelerine uygulanabilir.